استفاده بهینه از OldReader

بدست میلاد صبح خیز

روزهای پایانی عمر گوگل ریدر رو دارم میگذرونیم و همه به دنبال یک گزینه خوب و شایسته برای گوگل ریدر میگردند. من هم از اونجایی که حداقل یکساعت در روز به خواندن فید (Feed) وبلاگ‌ها میگذرونم، مهم بود واسم که بعد از گوگل ریدر به کجا برم! خیلی از بچه‌ها Feedly.com رو انتخاب کردند، من هم یه مدت کوتاهی ازش استفاده کردم تا اینکه TheOldReader.com رو پیدا کردم!

OldReader از همه ویژگی‌هاش مهمتر امکان اشتراک فید (محتوا) رو داره، مثل گوگل ریدر قدیمی، ولی خوب اشکالات مهمی هم داره مثل:

  • امکان ستاره دار کردن ایتم‌ها وجود نداره
  • امکان اشتراک فیدها به سایت های اجتماعی دیگه مثل فیس بوک و توییتر وجود نداره
  • امکان ایمل کردن فیدها وجود نداره

فیدها رو چطور ستاره دار کنیم؟

برای حل ذخیره کردن فیدهای مهم یا با اصطلاح ستاره دار کردنشون میشه از امکان Pocket کردن استفاده کرد، خوشبختانه OldReader خودش این امکان رو داره و ما فقط با متصل کردن اکانت پاکت می‌تونیم فیدهای مهم رو به اکانت Pocketمون متقل کنیم و به راحتی بعدها در دسترسومن قرار بگیره!

از داخل تنظیمات اکانت OldReader میشه این یکپارچگی رو انجام داد!

فیدها رو چطور به سایتهای دیگه بفرستیم؟

برای اشتراک گذاری فیدها به سایت های دیگه که اینجا مد نظر من توییتر بوده، من از سرویس خوب و عالی IFTTT استفاده کردم، یه دستورالعمل (Recipe) درست کردم که آدرس RSS موارد به اشتراک کذاشته شده من رو بگیره و هر موقع آپدیت شد، به توییتر من بفرسته، شما هم می‌تونین خودتون یه Recipe دیگه درست کنین و یا از این دستورالعمل که من قبلا ایجاد کردم استفاده کنین.

OldReader رو چطور خوشگل تر کنیم؟

TheOldReader از راست به چپ هم پشتیبانی نمیکنه و هم برای فیدهای با محتوای فارسی اصلا بهینه سازی نشده، من یدونه استایل هم نوشتم که اگه افزونه Stylish روی مروگرتون نصبه می‌تونین از این Style استفاده کنین. این استایل محتوای فیدهای باز شده (Expanded) رو راست به چپ می‌کنه و از فونت iransansz برای محتوای فیدها، فونت B Yekan واسه شماره های فید‌های خونده نشده، و همچنین فونت BBCNasim هم رو در قسمت اسم فیدها به کار برده شده!

افزونه Stylish برای کروم 

افزونه Stylish برای فایرفاکس

استایل برای OldReader

دانلود فونتهای مورد نیاز

خوب حالا بد نیست یه اسکرین شات هم از محتوای یه فید با اعمال این استایل به اتفاق هم ببینینم :

چطور فیدها رو برای دیگران ایمیل کنیم؟

من واسه اینکار هنوز راهی پیدا نکردم، شرمنده! 🙂 ولی اگه باز هم شما پیشنهادی و نکته‌ای دارد تو کامنتها بگید تا همه به یه جایگزین خوب و شایسته برای گوگل ریدر دست پیدا کنیم!

